در شرایط پرتنش ناشی از جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است با کاهش تعداد ویزاهای اعطایی به روس‌ها، «از خود در برابر خطرات جاسوسی محافظت کند.»

لوپوئن: از زمان آغاز جنگ اوکراین، ۴۵۲ دیپلمات روس اخراج شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، درگیری روسیه و اوکراین به مسکو این فرصت را می‌دهد تا شبکه جاسوسی خود را در کشورهای غربی تجدید کند.

 از زمان شروع درگیری در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ۴۵۲ دیپلمات روس در سراسر جهان اخراج شده‌اند. فرانسه ۴۱ دیپلمات روس را اخراج کرده است.

درخواست‌های ویزا اکنون با توجه بیشتری مورد مطالعه قرار می‌گیرند. حدود ۲۰۰ دیپلمات روسی نتوانستند به اتحادیه اروپا راه پیدا کنند. تشدید کنترل‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از اعزام روس‌ها از سرویس‌های مخفی خود اعم از غیرنظامی یا نظامی است.

یک مقام ارشد فرانسوی می‌گوید: «چشم انداز جاسوسی روسیه بسیار نگران کننده است، اما از این پس ما معتقدیم که سپر، به خوبی شمشیر است».  

مقامات فرانسوی معتقدند که شبکه جاسوسی ممکن است محدوده استخدام خود را تغییر داده باشد. از این پس جاسوسان از راه دور و فراتر از مرزهای روسیه انتخاب می‌شوند.

اداره کل امنیت داخلی فرانسه (DGSI) همچنین پرونده شهروندان روسی را که عادی محسوب می‌شوند، اما می‌توانند با منافع فرانسه مغایرت داشته باشند، بررسی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.